Aymet Yazılım Sektörel Çözümler – Basım ve Yayıncılık Müşteriye ve Satıcıya Göre Fiyat Gruplarının Oluşturulması

Ticari işletmeler satış ve alış işlemlerinde fiyatlandırma hususunda zaman zaman çelişki yaşayabilmektedir. İşletmelerin bu aşamada tercihen ön muhasebe veya muhasebe programı kullanımı bu çelişki durumunu ortadan büyük ölçüde kaldırmaktadır. İşletme tarafından kullanılan ön muhasebe veya muhasebe programında müşteri veya satıcıya ait yapılan satışların geriye dönük kayıtları mutlaka mevcuttur. Hatta bu kayıtların pratik bir biçimde görüntülenmesine dair kısayol tuşları ve rapor açılımları ön muhasebe veya muhasebe programı yetkilisine sunulmalıdır. Ayrıca müşteri veya satıcılara ait ürün veya ürün grubu bazında fiyatların otomatik olarak fatura, irsaliye ve sipariş gibi belgelere tanımlanması ayrı bir iş yükünü hem işletme hem ön muhasebe veya muhasebe yetkilisi tarafından büyük ölçüde hafifletecektir.

Aymet Yazılım Çözümleri tasarlamış olduğu ön muhasebe ve muhasebe programlarında müşteri veya satıcı grubuna ait cari kartların, firmanın satmış veya almış olduğu stok ya da ürünlerin fiyat tablosundan tercih edilen beş alış veya satış biriminden herhangi birini sipariş, irsaliye veya fatura gibi belgelere otomatik giriş özelliğini kusursuz bir biçimde müşterilerine sunmaktadır. Aymet Kobi, Aymet Ticari Muhasebe, Aymet Genel Muhasebe, Aymet .NET ön muhasebe ve muhasebe programlarında sunulan bu özellik pratik bir biçimde işlemekte ve stok ve cari kart kaydı aşamasında oluşturulabilmektedir.

Basım ve yayıncılık sektöründe toptan alım ve perakende satış yapan bir çok firmanın kullanabileceği bu özellik ön muhasebe veya muhasebe yetkilisinin kullanmış olduğu Aymet Ticari Muhasebe programında eklemiş olduğu stok kartının düzenlenme aşamasıyla tekrar açılarak Alış ve Satış Fiyatları sekmesindeki satırlara alış ve satış fiyatlarını sırasıyla tanımlayarak başlamaktadır. Yetkilinin 1.Alış-Satış ve 2.Alış-Satış fiyatını girmiş olduğunu düşünerek ve bu fiyatların 1.Alış-Satış’ının toptancı firmadan bu ürünü kampanya döneminden aldığı ve müşterisine kampanyalı dönemde sattığı, benzer şekilde 2. Alış-Satış fiyatının da kampanya harici dönemde aldığı ve müşterisine kampanya harici dönemde sattığını belirleyelim. Ön muhasebe veya muhasebe yetkilisi kampanya döneminde stok veya ürünü aldığı toptancıya ait cari kartın tekrar açılarak Alış Fiyatı seçim hanesini 1.Alış Fiyatı seçimiyle kaydederek kapatır. Aynı şekilde satış yapacağı müşterisinin cari kartı kaydını tekrar düzenlemek üzere açarak satış fiyatı seçim hanesini 1.Satış Fiyatı seçimiyle kaydederek kapatır. Bu yapılan düzenleme sonucunda artık bu müşteri veya satıcı carilerine ait fatura, irsaliye veya sipariş formu girişlerinde cari kartının tanımlanmasıyla birlikte bu oluşturma formlarında bulunan Son Satış Fiyatı veya Son Alış Fiyatı bölümleri 1.Satış Fiyatı ya da 1. Alış Fiyatı birimine otomatik olarak Aymet Ticari Muhasebe programı tarafından döndürülecek ve fiyatlar stok kartından ilgili bölümden okunarak forma dönüş yapacaktır. Yetkili dilerse kampanya dönemi bitmişse bu alış ve satış fiyatlarını cari kartlarında tekrar düzenleyebilir veya oluşturmuş olduğu formda bulunan 1.Alış Fiyatı ya da 1.Satış Fiyatı alanından diğer fiyat seçimlerini kullanabilecektir.

https://www.aymet.com.tr/haberigoster.aspx?p=128

Bir önceki yazımız olan Aymet Yazılım Sektörel Çözümler - Basım ve Yayıncılık Sipariş - İrsaliye- Fatura Bağlantılarının Kurulması başlıklı makalemizde Aymet, aymet genel muhasebe ve aymet muhasebe programı hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir cevap yazın